All you need

Everything you want and need to find you here!

subota, 16. travnja 2011.

KAKO POMOĆI OVISNIKU

Jesi li očajan/očajna, nemaš više snage i ne znaš što bi više učinio/učinila jer ti je neko drag, i blizak, muž, žena, prijatelj, brat, sestra, otac, majka zapao možda u neku ovisnost, alkohol, droga, kocka ili možda u nemoral ili je možda postao nasilan, ili možda ne želi s tobom imati nikakav kontakt. Ovisnost razara tebe, tu osobu, tvoju obitelj, ili možda obitelj osobe koja je ovisna. Ne očajavaj izlaz uvijek postoji. Ako sam ja uspjela izvući meni dragu osobu iz pakla ovisnosti možeš i ti.
Evo što sam ja činila a to trebaš i ti napraviti. Najprije iz zaborava izvuci lijepa sjećanja na tu osobu, sjećanja na to kakva je bila prije bolesti, jer ovisnost je bolest. Ako ti je to bračni partner onda se sjeti kako je to bilo dok ste hodali, pa kad ste se tek vjenčali. Ako ti je to dijete onda se sjeti kakav/kakva je bio kao beba, dok si ga držala u naručju, pa prvih koraka, pa svih lijepih stvari koje su bile dok nije nastupila bolest. Ako ti je brat, sestra ili prijatelj, sjeti se te osobe prije bolesti, izvuci iz zaborava sve lijepe momente koje ste proveli zajedno. Dozivaj stalno ta lijepa sjećanja u svijest, tako da lijepe stvari potisnu ružne koje su se nagomilale u posljednje vrijeme.   Čini to tako dugo dok tu osobu ne budeš vidjela/vidio onakvu kakva je bila, dok se ta slika ne usadi duboko u tebi i dok ne osjetiš kako ti se vraća osjećaj ljubavi i sažaljenja za tu osobu, dok ne pomisliš: „Ja znam da to nije osoba koju ja poznajem i volim. To je netko drugi.“ Meni je trebalo tjedan dana, svaki dan sam se sjećala lijepih stvari uvijek kad bi osjetila da me muka hvata. Kad osjetiš sigurnost da želiš nazad vratiti osobu koju poznaješ onda počni, gledajući u mislima tu osobu onakvu kavu je ti poznaješ, govoriti: „Opraštam ti!“ opraštam ti sve uvrede,  grubosti sve ružne riječi, tvoju šutnju i odbacivanje, tvoje prigovaranje, tvoju nemoć da me voliš, opraštam ti jer ja znam da to nisi ti da je to netko drugi, to je bolest. To ponavljaj barem po pet puta na dan kad god se sjetiš i kad te nemoć hvata. Zatim ponavljaj: „oprosti i ti meni!“ znam da ti to zvuči apsurdno jer si ti ta/ taj koji je povrijeđen/ povrijeđena, ali mi često misleći da činimo dobro, činimo loše, jer smo ljudi i naš pojam „dobra“ je relativan, jer ta osoba to ne doživi tako, doživi kao omalovažavanje ili napad, ili ko zna kako sve ne. Često puta smo možda napravili i nešto loše prema toj osobi, što smo zaboravili ali je ostalo usađeno u našoj savjesti i to nosimo kao teret i da bi se oslobodili svih tih tereta potrebno je reći oprosti, ma kako bilo teško i nama se činilo apsurdno. Sjeti se osoba koju ti poznaješ nije otišla nigdje, samo se skrila i ta osoba tebe voli i ti voliš nju. Zahvali stvoritelju za tu osobu, što ti ju je dao u tvom životu,  mada nam se ponekad čini kako bi najradije da nikada nije ušla u tvoj život, ali mi nismo gospodari ni svoga života a kamoli tuđega, i život je u svakom slučaju dar i zahvalite na tom daru. Ako si vjernik blagoslovi tu osobu.  Ponavljati to  sve dok ne osjetiš kako okovi nemoći i očaja pucaju. Svaki put kad dođeš u kontakt s tom osobom, ma kako ona gruba i nasilna bila ti to ponavljaj u sebi, „Ja znam da to nisi ti, ne prihvaćam zlo u tebi, ja te volim onakvu kava si bila, pa ti napravio/napravila ne znam što.“ Ne odustaj. Stvari će se najvjerojatnije pogoršati i čini će ti se kako bi najradije odustala, jer si prije i nekako živjela/živio a sad su stvari sto puta gore. Ne boj se, to je samo privid i to stalno imaj na umu, to zlo samo stvara iluziju u tvojoj glavi poput mađioničara, ali ti znaj da to nije stvarnost, i ponavljaj to sebi. Bit će dobro! Sve će biti dobro! Mene je to čupalo i u trenucima kada se situacija činila totalno bez izlaza. Nisam se predala. Nemoj ni ti! Upamti uvijek poslije oluje izađe sunce ljepše, toplije i sjajnije nego je bilo. Ja sam pokušala i uspjela, danas je ta osoba slobodna i čudi se sama sebi kakva je to bila. Imaj snage pokušaj! Nemaš što izgubiti osim života u paklu kojeg sad ti imaš ili netko tko  je tebi drag!     

http://lynx.isc.org/index.html

Nema komentara:

Objavi komentar